tisdag 6 september 2011

Knit Pro, Clover och mormorsruta

Idag har jag fått mina nya KnitPro-spetsar som jag beställt, med i paketet fanns också två Clover virknålar, skall bli kul att testa dessa omtalade virknålar!






Yes, nu kan jag äntligen fortsätta på min "gröna orm", är så sugen på att sticka klart den och få börja virka på en bård runt sjalen. Den blev liggande när jag knäckte en stickspets med knät, och ingen annan sticka kändes kul att sticka med. Men nu är det "lilla problem" löst tack vare snabb leverans från  Stäkets Hantverk .









Nu kan jag ju testa att virka några rutor med Clover-virknålarna. Har testvirkat rutor av olika slag till mitt tänkta filt/överkast-projekt, men ingen har riktigt fallit mig i smaken så jag löpte upp dem igen. Ville inte ha en ordinär mormorsruta, tror inte jag vill ha en "blomruta" heller, men gjorde den här kombinationen av rund + fyrkantig ruta som jag kanske väljer. Vi får se...







Och nu piskar regnet mot rutorna. Kulingvarning med vindstyrkor upp mot 20 m/s och kraftiga regnmängder sägs vara på väg, rester av stormen Iren. Parasoll + ett partytält är inplockat, jag skall hämta in alla lösa saker från balkongen och kanske ställa några blommor i skydd. Sen tar vi en tur ner till båten för att se så allt står rätt till där. Sen får man nog kura ihop sig i soffan och mysa lite. Riktig höstkänsla med andra ord! Och i mitt tycke är det en positiv känsla, jag gillar hösten.

Men jag hoppas det snart blåst färdigt för på torsdag reser jag iväg med sju andra tjejer på den årliga tjejresan till Skagen. Och då vill jag ha lite sensommar igen. Då vankas det massor av skratt, god mat och vin och lite överraskningar, och då får ju vädret gärna visa sig från sin bästa sida! Tvättar, stryker och försöker packa kläder för fullt, men det är väl konstigt att man ALDRIG har något att ta på sig när man skall iväg... ;-)

8 kommentarer:

Anna sa...

Hej ja nog kan man säga att det blåser ute, usch. Hoppas ni får det gott i Skagen och lite sol o värme till helgen hade inte varit fel!

Rosenvante sa...

Skönt när det går fort med leveransen.
Undrar om det är det ovädret vi ska få i morgon som verkar dra in över erat nu.
Ska också krypa upp o mysa lite nu, är så trött eftersom jag sover så dåligt de nätter det är så varm, ja jag längtar efter lite nattkyla och att få sova gott.

Skarvtjärns Greta sa...

Oväder här också nu. Tur att man vet att det går över.
Ha det jätteskönt på Skagen

teresa sa...

Clover är suveräna men varför måste de vara så fula? Kunde väl ha varit blå eller något iallafall.
Skagen låter underbart, regn eller inte.

nattugglan sa...

oj usch för Irene,, här stormar de tinte nu iallafall.. har blåst lite men inget regn..Va bra med nya stickor o virknålar..jag har inte provat dedär stickorna,,knitpro,,el va de nu hette..Ha de bra..i stormen.

Blenda sa...

Jag tycker din ruta är jättefin, jag blir också sugen på att virka överkast (eller något)...!

Hoppas Skagen är bra! :-)

/Blenda

Sunna sa...

härliga köp, bara favoriter och det låter som du ska iväg på en toppenresa, i min garderob är problemet att kläderna krymper i tumlaren......

m sa...

Vilka fina glasfat du har! Jag har några gamla som vi använder mycket och har nu börjat leta efter fler. Kul att du har hittat så många färger. De jag har sett på loppis har mest varit ofärgade och inte riktigt rätt stil. Nu måste jag fortsätta leta när jag ser vad du har lyckats få tag i :-)