måndag 23 april 2012

Makraméarmband klart! Nöjd!

Vaknade tidigt på söndagsmorgon, av någon underlig anledning. Jag är vanligtvis en nattuggla som sover som bäst på morgonkvisten. Smög upp, hämtade tidningen och satte på kaffet. Vid sju var jag i full färd med att knyta mitt makraméarmband. Gjorde om det en gång innan jag blev nöjd. Då hade jag fått till tänket på knutarna. Den tunnare vaxade bomullstråden (som jag fick vid reklamationen) löper genom pärlorna och inuti knutarna.


Och jag är verkligen helnöjd!!


Supersnyggt ihop med mitt Pandora-armband, jag gillar att ha mycket rassel runt handlederna :-)

Och snart får jag lite nytt att värma handlederna med också. Har startat upp ett par Mrs Beeton-muddar, de här blir bra! Kommer att göra båda muddarna i samma garn och utan pärlor. Räknar med att garnet skall räcka till ett par korta benvärmare också!


Nu blir det soffan och snart lite "Inför Eurovision"! Ha en bra kväll!

8 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Snyggt !! Vilket snyggt armband! Jag är helimponerad :)

Cecilia sa...

Det blev verkligen fint, armbandet!

Steekjes en Stygn sa...

Armbandet blev jättefint.
Snygg färg på garnet.
Anje

Tina sa...

Så snyggt armband!
Bra jobbat!

Rosenvante sa...

Snygg och så skönt att det fungerade nu.

Pysselfarmor sa...

Supersnyggt! Nu blev jag inspirerad att testa...

Anette sa...

Vilket snyggt armband!

Ewa sa...

Snyggt armband. Läste i ett tidigare inlägg ang att det var svårt att få i tråden... Har haft samma problem då jag gjort mina armband, men det gick lite lättare om man eldade lite i änden av tråden och klämde till så det vart en smal, hård spets... Har så långt till närmaste Panduro om jag ska reklamera, mina set köpte jag i Uddevalla... Finns annars en rundfil som bl.a samma firma säljer som är superbra till att putsa lite större hål med.

Mvh
/Ewa