lördag 1 oktober 2011

Höst


Höst på bloggen

Höst i mitt sinne

Höst i min trädgård

Honungsrosen börjar anta fantastiska höstfärger!

Daggen hänger kvar hela dagen i det fuktiga höstvädret

Och efter första nattfrosten är det dags att plocka slånbären!
Sent, sent lättar dimman och solen strilar mellan grenarna

Här på Västkusten har vi inte strålande sol och "medelhavsvärme" som i övriga (?) Sverige. Här ligger dimman som ett tjockt fuktigt täcke över oss, en liten stund fram på eftermiddagen tittar solen fram för att sen beslöjas av de täta fuktiga dimmorna igen.

I morgon åker jag på Slöjdvandring och Skördefest hos Systrarna på Kullen, och kanske blir det en tur till Skördefesten hos Orust Blommor också, få se hur inspirerad och pigg jag känner mej. Just nu har jag ingen ork alls...

3 kommentarer:

Steekjes en Stygn sa...

Vackra bilder. Det är riktig höst hos dig. Här är väldigt varmt. Vi har så där 28 grader. Jag trivs inte med det. Lite för mycket.
ha en fin fortsättning på helgen.
Anje

Mia stickar sa...

Här uppe i norr har vi haft några jättefina dagar med sol men det är inga 28 grader!

Blenda sa...

Jag tycker det är underbart nu, och idag när vi var en sväng i Göteborg på eftermiddagen, var där strålande solsken och 24 grader varmt! Men när vi kom till Jörlanda på hemvägen, så sjönk temperaturen till 16 grader och dimman var jämntjock. Mycket skumt väder.

Ha det gott/Blenda