onsdag 21 september 2011

Lugn. Fokus.

Efter superintensiva veckor började jag känna mig klar med det mesta, både på jobbet och hemma, som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Jag har varit uppe i varv och fått mycket gjort, men på stickfronten har jag bara haft massor av idéer och skaparlust men inte kommit till skott. Den lilla tid jag haft över på kvällarna har mest gått åt till att leta mönster till nya projekt. Men till slut blev jag så trött och frustrerad på att inte slutföra något, så jag tog mig i kragen. Jag lyckas ju få färdigt en massa andra saker, nu måste jag få färdigt en stickning också!!

Då kom lugnet!

Om det var lugnet som kom först och gjorde att jag tog tag i ett ufo, eller om det var att jag äntligen tog tag i ett ufo som gjorde att lugnet kom må vara osagt…:-)

En bieffekt av att jag ägnat mig helhjärtat åt stickningen är faktiskt att datorn inte varit påslagen på två dagar!! Jag kanske måste inse fakta, även om jag inte vill, jag hinner kanske inte både blogga och sticka + allt annat som man vill hinna på en stackars vardagskväll. I kväll har jag varit ute och planterat igen. Tar dom aldrig slut plantorna som vill ner i jorden... En höstplantering i kruka till trappan blev det idag, och på altanen stod tre utblommade hortensior i krukor - dom fick hoppa ner i min nya rabatt, så kan dom få bli fina små buskar nästa år!

Fokusera och prioritera – två saker jag är duktigt på i mitt arbetsliv, men mycket sämre på i mitt privatliv…


Men nu fokuserar jag på att få färdigt min Noro-tröja. Tänkte ju först det skulle bli en sommartröja, men den är för varm. Så nu blir det en hösttröja istället! Kragen är jag inte nöjd med så den skall jag sticka om. Vet inte riktigt vad jag skall hitta på, men jag experimenterar vidare!


Garnet räcker till ¾ ärmar och jag gjorde ett omlott avslut med aviga maskor och sen tänker jag sätta dit en knapp eller två, det är jag nöjd med! Tror jag skall försöka löpa upp nederkanten också, och sticka en tjockare kant med avigmaskor.

Idag har jag också packat ihop paketen till vinnarna i min utlottning och i morgon måste jag hinna posta dem.  Men jag kan ju inte visa vad innehållet blev förrän det nått mottagarna, lite överraskningar följer ju med!

7 kommentarer:

Steekjes en Stygn sa...

Vilka underbara färger i din tröja.Något sånt behöver man när det blir kallt och grått därute.Dem glada färgerna gör det säkert lättare då.
Ha det gott.
Anje

Myggan sa...

Vad skönt att det lossnat lite.
Tröjan är riktigt höstig i färgerna.
/Anna

Emmas dagar sa...

Vilken härlig tröja du stickar!
Kvällen med "kampen" gick bra :-)
Jag ser fram emot paket efter helgen. Den som väntar på något gott... ;-)

Eva Hudin sa...

Tröjan är urläcker, jag gillar verkligen färgerna. Prioritera och fokusera, jag borde affirmera de orden ofta, särskilt när det virvlar och yr i skallen.

Tina sa...

Oj, så fin din kofta blev!
Du har en sak att hämta på min blogg :-)

Garnhumlan sa...

Tack för påpekandet om sjalen. Jag har nog för många projekt på gång………

nattugglan sa...

jättefin tröja!! Blir bra med en knapp..