söndag 24 april 2011

Kreativ kick!

Jag får en kreativ kick av att gå på Konstvandring. Att få kliva rakt in i hem och verkstäder hos dessa superkreativa konstnärer är så roligt! Att få se deras inspirerande konst och höra hur dom tänker och jobbar och se alla deras konstnärliga verktyg i form av färger, penslar och allt som dom använder är så häftigt!!


För många år sen "konstvandrade" vi på Österlen i Skåne, men nu har vi ju sen flera år tillbaka vår egen "Konstvandring i Södra Bohuslän" här i våra trakter. Vi försöker besöka någon/några nya konstnärer varje år och sen blir det alltid återbesök hos några favoriter. Förra året hann vi med både en heldags-vandring och några sporadiska besök. 


I år passade vi på att titta in hos dem som vi hade vägarna förbi. Vi har besökt Soile Wernemyr, Carolin Poulot, Ewa Ewers och Yvonne Karlsson.
Vår konsthelg avslutades med ett besök på Nordiska Akvarellmuséet och utställningen med Julie Nord. Den var verkligen häftig må jag säga! En förtjusande blandning av drömmar och mardrömmar. Den pågår en vecka till, för den som se den.

Vacker glaskonst hos Ewa Ewers

Så skönt att ha en ledig dag till! Det har varit  massor av mat och många besök hos föräldrar, svärföräldrar och syskon, och hela tiden har vi kunnat sitta ute och äta. Helt underbart, jag njuter i fulla drag. Jag älskar ju sol och värme, och känner mej redan solbränd! Underbart!

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Visst är det skönt med de här extra dagarna så man kan ägna tid åt sådant man gillar utan dåligt samvete.
Hoppas du får en fin dag idag.

Hedvig sa...

Hoppas du haft en riktigt fin helg! Det låter så... :)

Garntrollet sa...

Jag kan tänka mig hur inspirerande en konstvandring är (jag har själv aldrig varit på någon). Det ser väldigt mysigt ut på dina bilder.