fredag 3 december 2010

Tomtemor fryser om fötterna

Men allra först ett stort varmt TACK för alla era omtankar och kramar!!
Jag blev alldeles rörd när jag läste förra inläggets alla kommenterar. Och det kändes så skönt att få era lyckönskningar och att läsa om egna erfarenheter från några av er!!
Självklart har jag fått mycket omtanke och lyckönskningar från nära och kära runt omkring mig, att sen få det från sina härliga blogg-vänner blir ju en dubbel dos - och det kan man behöva ibland!

Veckan har varit lite upp och ner såklart. Har inte varit mycket hemma och när jag väl varit det har jag inte gjort nånting, har bara suttit och "terapistickat" medan maken slipat och slitit med vår vardagsrumsrenovering. Kära far har fått komma hem idag och blir hemma hela julen och lite till. Sen blir det en by-pass operation som med all säkerhet kommer att få honom piggare än på länge. Och jag önskar honom verkligen många aktiva år till. Själva operationen känns ju lite läskig tycker jag, men det inträffar mycket sällan komplikationer. Rehabiliteringen är ca 2 mån och stundtals jobbig, men vi tar en dag i taget. Min far har varit med om det mesta, han är en ganska luttrad man!

Under veckans terapi-stickning blev det ett par jultofflor till mej, som alltid fryser om fötterna. Hade två jättenystan med ett tjockt två-trådigt garn som jag löpte upp från en typ 3 meter lång "köpe"-halsduk som dottern tröttnat på. Var på väg att skänka bort den när jag kom på att det där garnet vill jag ha och det var inga problem att löpa upp den. Tror det är ett ull-acrylgarn, lite "lovika-aktigt". Värmer gör det i allafall!






Mönstret är från Drops, jag stickade mosstickning på hela toffeln istället för rätstickning på främre delen som det stod i mönstret. Snabb stickning med stickor nr 8. Kul att göra lite garnbollar också, det var längesen. Kan nog tänkas att det kan bli några småtofflor med roliga bollar till tjejerna i släkten.


Kul med lite snabbstickade projekt, nu skall jag återgå till Shalom-koftan som "legat nere" hela veckan. Skall leta mönster till en snygg mössa/basker också, för det behöver jag - helst innan nästa helg - då skall jag gå på Jul på Liseberg. Hade vart roligt med något nytt på huvudet!


Önskar Er alla en skön helg! Var rädda om er och om varandra!

10 kommentarer:

Rosenvante sa...

Så skönt att höra att det är bra med din pappa och att det finns planer för att göra honom ännu bättre. Skönt att han piggat på sig så pass att han fått komma hem också.
Jättegulliga tofflor, riktigt julia till tomtemor. :)

Fiff sa...

Glad det hjälpte lite :-) Min pappa gjorde också bypass-operation, och han är piggare än mig nu! Han hämtade sig faktiskt mycket fortare än vi trodde, men det kan ju såklart variera. En sån operation är ju fantastisk, från ingen genomströmning till full genomströmning av blodet (ungefär), häftigt. Hoppas att allt går bra nu! Kram O jisses, så söta tofflor!

Fijaffa sa...

Läste just om din pappa... Det måste verkligen ha varit en hemsk upplevelse, för honom och för alla er runt omkring. Jag är glad att det gick bra. Hoppas att ni får en lugn och avkopplande julledighet snart. Stor kram!!

Mia stickar sa...

Så läckra tofflor! Min svärfar gjorde en sån operation och han mycke bättre än på länge!

Astrid sa...

Tack!
Vi har en suverän sjukvård i Sverige. Skönt att det gick bra med din pappa.
Jag gillar också tofflorna. Fina!

Sunna sa...

tofflorna är en 10 poängare

Tina sa...

Vad skönt att din pappa mår bättre.
Vilka fina jultofflor!!

Helena Ljunggren sa...

Så söta tofflor!

Annelis hantverk sa...

Men oj så vackra och varma jultofflor du har gjort!
Ha det bra!

Pixi sa...

Jättefina!!=)