onsdag 28 april 2010

Om sanningen skall fram...


Stort tack för awarden "Beautiful blogger" som jag fått av Rosenvante och Willow Fairy! Jag har funderat och funderat.
7 sanningar om mej...Några tidigare sanningar kan ni läsa här, nu skall jag försöka klämma ur mig några till. Skall försöka vara lite kortfattad, det har jag svårt för! (En sanning till :-)


*****
Funderar ja, det gör jag mycket och gärna. Analyserar, tänker och funderar, men grubblar inte. Mina beslut är oftast noga genomtänkta. Men jag kan vara snabbtänkt och spontan också!

Tycker om att ha det tyst runt mej, tänker bättre då...
Har det alltid tyst i bilen, är "radioanalfabet"-noll koll, sjunger hellre själv.

Alltid i sista minuten, säger min mamma. Jag ser det som att jag utnyttjar tiden väl, jag kommer oftast inte för sent!

Jag upplevs nog som lite reserverad och blyg. Jag släpper inte människor inpå livet på direkten.

Lyssnar hellre än talar, och tycker om att skriva. En av anledningarna till att jag började blogga. Uppsatser var det bästa jag visste i skolan!!

Gillar att skriva listor. Mest blir det "att-göra-listor" som hjälper mej att komma ihåg, komma igång och får mej att känna mej nöjd när jag får stryka en massa saker. Ett bra sätt att slippa ha för mycket i huvudet, där har jag redan så mycket ändå...;-)

Edit: Oj, jag glömde visst en sanning, det skulle ju vara sju! Här kommer en till;

Optimist med god tidsuppfattning, (har inte haft klocka på mig de senaste 15-20 åren )- alltså ingen tidsoptimist. Vill gärna tänka positivt och gott om allt och alla, men tyvärr får man vara lite realist ibland också.

*****

Sådär ja! Nu skall denna blogg och utmaning skickas vidare till sju personer. Men den här gången står jag över. Jag har helt enkelt alldeles för lite tid till såna här trevligheter just nu.

Den här veckan skulle jag behöva en massa extra timmar på dygnet. Det är just nu allt på en gång som gäller, varför blir det så ibland?? Dottern fyller 20 år och kommer hem i helgen för att fira - så ni kan ju tänka er så många att-göra-listor jag har runt mej just nu! Delårsbokslut på jobbet till råga på allt, men en extra massa omfördelningar i budget mm, usch hela mitt skrivbord svämmar över av notes-lappar.
Till råga på allt fick vi igår reda på att vi skall gå hamnvakt ikväll!!! Det hade vi totalt förtränkt. Nåja, jag har än så länge lyckats hålla huvudet kallt. Bara att bita i det sura äpplet och förlora en natts sömn - den kan jag ju ägna åt att sticka, planera och skriva lappar på! Och javisst, vakta hamnen och alla båtar lite också. Tur det är försäsong, det lär inte hända så mycket.

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Hoppas du ska hinna och orka med allt du måste göra. Ha en trevlig 20-års fest!

Sunna sa...

Kul att läsa lite om dig men hade nog redan uppfattningen om att du var rätt så klok och förståndig redan innan

The Willow Fairy sa...

Härligt - en störd människa till som gillar listor. Listor är helt totalt oumbärliga i mitt liv. Jag tycker det är rena belöningen att få stryka saker från en lista - ju mer detaljerad desto oftare kan man stryka en rad. Skönt att höra att man är i gott sällskap.

Myggan sa...

Listor är mina bästa vänner.
/Anna