måndag 10 maj 2010

Ute ur dimman?

Det klarnar! I hjärnan alltså...
Förkylningen verkar seg men nu känns det som det går åt rätt håll!
Tack för gulliga Krya-på-dej-hälsningar!
Är hemma och kurerar mig med Kan Jang, stickning, bloggläsning och lite annat småpysslande.

Har varit sugen ett tag på att sticka disktrasor, så jag började testa lite olika mönster och tekniker. Och resultatet blev en trasa som jag blev helnöjd med. Kanonroligt mönster som jag skall använda igen. Men jag visar bara ett litet hörn eftersom jag anmälde mej till Stickameras disktrasebyte sent igår kväll. Och kanhända byter jag just denna trasa med någon annan.


Lagom ansträngande var att pyssla om mina krukväxter idag. Vi har varmkompost och för ett par helger sen tömde vi komposten som stått och "mognat" i ca ett år och fyllde rabatterna med prima näringsrik fin jord! Sparade en spann till mina inneväxter. Så nu fick flertalet sig en riktig ompyssling a la Rappne! Bort med vissna delar, rejäl rotrensing och ny fin jord. Planterade också lite sticklingar, här i loppisfyndad kruka.


Planterade ett par små "mor-och-barn" sticklingar från Thailand. Jag snor alltid med mig sticklingar av olika slag från våra resor, dessa var de enda som överlevde denna gången, inte så exklusiva precis. Men söta, lite nostalgi, har nog inte haft några "mor och barn" sen jag bodde hemma.


Brevid står senaste loppisfyndet, en häftig lampfot som passar bra ihop med mormors guldspegel ovanför. Har inte bloggat om loppisfynd på länge inser jag nu. Men det betyder inte att jag slutat gå på loppis. Men de senaste gångerna har det faktiskt åkt fler saker till loppis än hem därifrån.


8 kommentarer:

monke sa...

Ibland är det inte dumt med lite förkylning, så man får vara hemma och ta det lugnt och pyssla efter ork. Själv är jag småsnuvig hela tiden och blir inte sjuk så att jag måste vara hemma. Väntar på värmen som ser ut att inte vilja komma riktigt.

monke

Call design sa...

Hoppas att du snart kryar på dig!
Mor och barn är en söt blomma som har en sådan vacker grön färg!
Och underbara fynd du gjort som är så fina!
Många kramar

Gunilla sa...

Skönt att höra att du mår bättre! Jag kom just hem efter ett medlemsmöte i Chefssekreterarna. Vi hade bjudit in Knut Knutsson (Antikrundan) att tala. Han hade helt fantastiska berättesler att dela med sig av. Bl a berättade han när han besökte en ättling till den ryska tsarfamiljen i London för att köpa en Faberge-ikon.
Hälsningar

Mia stickar sa...

Skönt att höra att du är på bättringsvägen men bloggläsning och stickning brukar göra susen!

skapa och inreda sa...

Inte roligt att vara sjuk: Tur du kan virka:)
Hej och hå virka på/Annika

Efwa - Medea sa...

Hoppas du snart är helt frisk. Disktrasan ser jättefin ut! Hoppas vi får se mer av den sen. =)

Sunna sa...

Jag är imponerad över ditt blompyssel trots förkylning, jag tar alltid tillfället i akt och blir grymt dålig så jag bara måste ligga i soffan/sängen hela tiden och sticka och glo på gamla kärleksfilmer

Susilull sa...

Tack för goa kommentarer!!
Jag skulle nog tagit det lugnare igår, idag är jag helt däckad igen...
J**la förkylning!!