fredag 20 september 2013

Blommor och bad!!

Det blir ett inlägg nästan likadant som det förra tror jag!

Efter en härlig må-bra långhelg i Skagen med underbara vänner och vackert väder, var jag redo att välkomna hösten!  Och riktigt höstigt var det i början på veckan,  men jag tror jag tar tillbaka det...

För idag har jag badat igen! I havet, 20 september, det är nog rekord! Var ute och gick en rask långpromenad med en kompis och när vi närmade oss badplatsen med solen värmande i nacken och svetten rinnande utmed ryggen, sa vi nästan i munnen på varandra - ska vi bada?!
Sagt och gjort, snabbt hem och hämtade baddräkt, handduk och nästan det viktigaste av allt - kaffe!

Och det var så skönt!! Skulle tippa på en temperatur runt 16 grader. Det är normalt inte en badtemp jag brukar hoppa i vid, men är man varm och svettig och inte tänker utan bara gör, då går det utmärkt!  Två snabba dopp blev det, sen njöt vi i solen och fikade med ryggarna mot ett varmt berg! Ville inte gå hem men tills slut kurrade våra magar efter lunch! Detta är livskvalite' om nått!!


Och nu sitter jag och syr ihop mina Afrikanska blommor. Hade börjat virka ihop dem men tyckte inte det blev snyggt. Och ändrade mig också om formen på kudden.  Den skall inte bli fyrkantig, det skall bli en avlång rund modell, kanske en liten karamell!
Försöker fästa lite trådar emellanåt, sååå tråkigt! Och nu har jag bara en blomma kvar ser jag. Dags att virka lite mer, sååå mycket roligare!


Ha go helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är livskvalite! Är en badkruka som inte gillar kallt vatten men jag har ju haft förmånen att bada i Kroatien och där var det mer än 16 grader!
Miastickar