söndag 24 mars 2013

Färgterapi!

Kan man få för mycket färg? Nej jag tror inte det! I alla fall inte nu när man väntar på att den bitande ryss-kylan skall släppa taget, längtan efter värme är stor och jag är väldigt trött på allt som är svart och grått, som min garderob t ex :-)


Var på Gudrun Sjödén och inhandlade tomatröd kofta, tröja och scarf häromdagen. Plånboken blev fattig men humöret på topp! Gick en extra runda bland blomsterhandlarna på Kungstorget och njöt av färgprakten bland påskris och blommor! Köpte tulpaner i en härlig färgblandning!


Och idag var jag på Nordiska Akvarellmuseet och fick en riktig färgchock av Joe Grillos alster! Wow! Gunnel Wåhlstedts milda vackra tavlor blev en skön kontrast! Efter konstrundan smet vi in på en konsert som precis börjat på museet, med Visgruppen Villervalla - ett glatt gäng musikelever fr Kungälvs Folkhögskola. Vilken härlig söndag em det blev, det var inte planerat! Nu skall jag sjunka ner i soffan och fortsätta med lite färgterapi, sticka på min orange-rosa sjal. Det börjar bli väääldigt långa varv nu...



3 kommentarer:

Steekjes en Stygn sa...

Det blev då verkligen en färgglad eftermiddag. Och visst behöver man färger just nu. Skulpturen är så roligt. Och lite nya färgglada kläder gör mycket för humöret.
Ha det gott
Anje

Sunna sa...

det låter precis som det man behöver för att få fart på våren, nu ska jag leta färg i garnlådan, vårraggsockar..

Eva S sa...

Lite glada färger behöver vi nu. Är tröttare än trött på det gråvita som varit.