söndag 30 oktober 2011

Rapport; virkning och lite till

En liten rapport från väst-virkningen jag håller på med;


Valet på en egen bård mellan över- och underdel föll till slut på blom-rutor. Ganska garnkrävande, men jag tror ändå mina nystan räcker. Skall bli kul att virka ihop dem och på dem på överdelen, så jag kan fortsätta med nederdelen sen, som skall virkas på uppifrån och ner. Kul att virka, det känns som det går mycket fortare än att sticka. Nu är det tyvärr årstiden för icke helt rättvisande blixtbilder som gäller.




Ville någon ha en rapport från Ullaredsresan också? :-)

Iväg åkte ett glatt gäng tjejer, kaffetörstiga redan efter 3 mil, hihi. Men efter Kungsbacka (och 10 mil?) blev det paus med kaffe och bulle, att en kopp kaffe kan vara så himla gott ibland!!
Sen blev vi såklart ännu piggare och redo att angripa kundvagnarna och rusa in på det stora varuhuset.

Och vad hamnade i kassarna då, jag som inte behövde nått särskilt... Klart man alltid behöver nått på Ullared :-) En ny vattenkokare hittade jag, hissgardin och tallriksunderlägg till dotter efter mycket mms:ande, efterrättskålar i hjärteform till det helt godkända priset 8 kr/st och lite vanligt smått, typ deo och turkos nagellack för 9,95! En högst måttlig shopping och summa summarum en kul dag, det bästa är nog ändå tjejsnacket på bussen!


***

Och till sist skall jag bjuda er på lite rosor i höstrusket och önska er en riktigt skön söndag!!


Plockade in en Peace-ros från trädgården igår, fantastiskt att kunna plocka
 rosor i slutet på oktober och trots nattfrost för en vecka sen!


Fick också en liten bukett rosor från svärmors trädgård, ljuvliga små "marsipanrosor"!


Ett litet ps; 
Jag är jättedålig på att läsa och kommentera era bloggar just nu, ber om ursäkt!!
Snart, snart skall jag läsa ikapp och frossa i all er kreativitet!

9 kommentarer:

Myggan sa...

Vilken fin brun färg på västen. Fint med blomsterrutorna, det "mjukar upp" bra.
Varför missade jag hjärteformarna? De hade passat fint i mina skåp. =)
/Anna

Eva S sa...

Oj så fina kort på de finaste rosor. Önskar dig en skön söndagseftermiddag.

Steekjes en Stygn sa...

Så fina saker du hittade. Hjärteformarna skulle jag också ha köpt.Kul med tjejresor.Btukar åka till Ikea med några tjejer och vi kan vara där nästan hela dagen. Titta,skratta, dricka kaffe m.m.
Västen blir jättesöt.
ha en fin fortsättning på söndagen.
Anje

nattugglan sa...

västen blir fin..så söt med blommorna där nere..o ullared..va häftigt fast jag har aldrig vari dit.. syrran o mamma min ha vari 2 ggr då de besökt syrran i sverige.. vi har ju lilla ulla red här i finland.. tar 2 tim med bil..kanske till jul åker syrran o jag dit.. Rosorna va så härliga!!

Skarvtjärns Greta sa...

Ja nu hade du verkligen rapport. Kul med viket och vad bra att du hittade så fina saker i Ullared.
Rosorna tar trots allt priset, Riktiga godbitar

Sunna sa...

vilka underbara rosbilder

Tina sa...

Härliga bilder på rosorna!
Inte dåligt att dom finns kvar det är ju snart november.

Otaliga projekt sa...

Tack för omtanken!
Det behövdes just nu, har man inte jobb... osv

Pysselfarmor sa...

Å så fin väst du virkar! Och vilka vackra rosor du har - fantastiskt att de blommar nu. Jag har några också som jag tagit in - doftar gott.