söndag 21 augusti 2011

Dags att fira!!

Jag missade 30.000 och 40.000 och nu har besöksräknare passerat 50.000 besökare!!!
Den egentliga siffran har jag inte koll på, för nått år sen kraschade den räknare jag hade, men jag visste på ett ungefär vad den stått på en tid innan, så jag fick göra en uppskattning och börja med en ny. Jag hade heller ingen besöksräknare från början när jag startade hösten 2007 - tänk så länge sen! 
Trodde väl aldrig att detta intresse skulle hålla i sig så länge!!

Visst har man sina "downs" ibland, men på nått sätt går ju bloggen och stickintresset hand i hand och hjälps liksom åt att hålla varandra vid liv! Och alla goa vänner man träffat och nya som dyker upp är ju det roligaste av allt!!

Så nu, kära bloggvänner är det verkligen dags att fira!!

Jag har funderat ett tag och bestämde mig för att lotta ut lite garn, (nämen oj så ovanligt ;-))

Vi har ju alla olika smak för garner, färger och stickningar så det blir lite olika sorter, sjalgarn, sockgarn och lite tjockare garn för ex.vis vantar. Jag delar upp dem i tre vinster helt enkelt, utan rangordning. Skriv gärna vilket garn du helst vill vinna! Reglerna är ungf de vanliga:

1 vinstchans för en kommentar
2 vinstchanser om du kommenterar + länkar på din blogg och/eller lägger dig som följare.

Skriv i kommentaren hur du gör. Och har du ingen blogg, skriv din mail-adress.

Det blir som sagt 3 vinster -  fr vänster;

Grignasco Merinosilk- 100 gr/1400 m tunt vitt sjalgarn 


Regia stretch - 2 x 50 gr/200 m blyertgrått sockgarn


Any - 100 gr/140 m rosa-lila-ljusblå melerat estniskt garn


Kan hända följer det med någon mer överraskning...

Fira med mig t o m den 15 september!

115 kommentarer:

Maria sa...

Grattis!! Jag vill jättegärna vara med! Jag är följare sen tidigare och jag skulle helst vilja vinna det estniska garnet eller spetsgarnet. Svårt att välja... :)

Ha en härlig söndag!

Maria sa...

...jag har länkat i högersidan också!

Blenda sa...

Grattis till många besök!

Jag avstår från att vara med i utlottningen, borde snarare istället själv gå igenom min stash och lotta ut sådant som blivit liggande...

Ha det gott/Blenda

elisabet sa...

Grattis!

Tar gärna en lott på sockgarnet

Otaliga projekt sa...

Jajamän! Det är klart att jag vill vara med och fira. 50 000, det är många besök det, vad roligt.
Jag ber om 2 lotter, jag länkar i sidebaren. Skulle jag ha turen att vinna så blir jag glad oavsett vilket garn det blir.
Grattis/
Sarah

Agges hörna sa...

jag vill prova lyckan
angelica.persson@bredband.net

Margita sa...

Jag vill vara med om jag inte redan är följare blir jag det

miastick sa...

Grattis till alla besökare! Kul :)
Jag har följt din blogg länge så jag behöver inte lägga till den. Är det värt två lotter då (hoppas jag)?

Mia stickar sa...

Visst vill jag vara med och fira en fin blogg! Har länkat från min blogg.

Smålandsstickan sa...

Jag är gärna med o firar!! Jag har länkat i min högerspalt.

Rosenvante sa...

Självklart vill jag vara med o fira. Grattis borde jag väl börjat med, men är man ivrig så är man. :)
Lägger länk och följare är jag ju redan.
Vilket garn vill man vinna då???? Tror nog på Merinosilk, ett underbart garn och så får det mig att tänka på mitt bröllop. :)

Sunna sa...

klart man vill vara med, jag tävlar om paket 2 el. 3

Anonym sa...

Grattis, jag vill gärna var med och vinna. Det vita sjalgarnet eller any.

//Camilla

kamilla69@gmail.com

Fiff sa...

Vad roligt att du ordnar med tävling! Jag länkar såklart!
Det estniska garnet ser ju väldigt spännande ut, så det skulle jag nog önska mig om jag vann. Men det andra ser också trevligt ut!
Kul att du har bloggat så länge, hoppas det blir 50 000 besök till, minst!

Bland nystan o papper sa...

Grattis till de 50´!
Upptäckte härom dagen att min passerat 20´ :)
Jag avstår från utlottningen :)
Åh, då är orten på en ö börjar på S och slutar på n om jag förstått saken rätt ;)
Kram

Siv sa...

Grattis till alla besökare! Klart jag vill vara med och fira. Två chanser till mig, länkar.

Cathrine sa...

Hej!
Grattis till alla besökare!!
Jag vill gärna vara med i utlottningen. Om jag vinner.....och jag får välja så blir det Any-garnet.
Jag länkar och blir följare om jag inte redan är det.
//Cathrine

Maritas Maskor sa...

Stort grattis till alla besökare och till en fin blogg!
Klart att jag vill vara med och tävla!
Alla priserna är så fina, men kanske helst då sjalgarnet :)
Jag länkar på min blogg och är följare till din blogg :)
två lotter.
Hälsningar Marita

Christel Wijk sa...

Grattis till många besökare. Jag vill gärna vara med och tävla. Är redan följare av din blogg. Har lagt en bild och länk på min blogg så det blir två lotter. Alla garnerna är jättefina men det lila-ljusblå melerade estniska garnet gillar jag nog bäst. /Christel

Sanne sa...

Grattis till alla besöken! Vill såklart vara med i din utlottning och länkar från min blogg och eftersom jag just insåg att jag inte är följare så blir jag det också. Tycker sjalgarnet ser ljuvligt ut men skulle bli glad för vilket garn som helst.

Anette sa...

Grattis! Jag vill jättegärna vara med. Helst vill jag vinna sjalgarnet eller det estniska. Följare är jag sedan länge.

Anta sa...

Grattis till alla besökare klart jag vill vara med och fira, länkar oxå.

Annelis hantverk sa...

Grattis!
Så härliga garner, det vill jag vara med på och hoppas så klart på tur!
Länkar på min sida.
Kram!

Chris B sa...

Grattis, till alla besökare.
Jag lägger dig som följare på
min blogg. Om ... det estn.garnet
blev jag nyfiken på.

nattugglan sa...

grattis till så många besökare!! jag är redan fäljare o så länkar jag från min blogg...Vilket garn...ja kanske det vita sjalgarnet.. men jag är glad åt vilket som.. Kram

Anonym sa...

Grattis! Jag har just hittat till din fina blogg och förstår att du har många besökare. Jag deltar gärna med en lott. Alla tre garnerna är fina, men jag skulle nog i första hand välja det tunna garnet och i andra hand det estniska. /KataM
kata.moll(at)gmail.com

Bland nystan o papper sa...

Ja då såg vi Maia på samma ställe :) Jag såg Queen-temat med Bäcklund och GWO, det var himla bra. Men det blev inget upmarket för mig i år.

Bettan sa...

Oj vad många besökare!! Grattis till dom. Jag är gärna med och tävlar. Jag länkar i min blogg.
2 lotter då...och det estniska garnet verkar spännande...men det spelar inte så stor roll. Kram sytanten

the_door_to_me sa...

Grattis och tack för en trevlig blogg!
Vill gärna vara med och tävla. Vill gärna vinna det vita men det spelar inte någon roll vilket :)
Mvh
Lena
the_door_to_me@hotmail.com

Britt sa...

Så många besökare, GRATTIS.
Jag vill ha en lott i ditt lotteri och vinna vilken vinst som helst.

Garntrollet sa...

Jag säger grattis till många besökare!

Men avstår nog utlottningen, jag försöker minska mitt garnlager. Men det var riktigt fina garner du har som vinst.

Renée sa...

Hej och grattis! Kommentar plus följare, det blir väl 2 lotter? Är urdålig på länkning tyvärr...

Stina sa...

Jag har lagt till dig på min bloglovin. Så två lotter till mig. Vinner jag så får du välja ett vackert garn åt mig. Grattis till så många läsare.

Skarvtjärns Greta sa...

Jag vill verkligen vinna. Tänk om; då skulle jag...
Lägger också in dig som blogg jag följer

Alexandra sa...

Grattis =)
Fin & inspirerande blogg du har!
Jag är med i utlottningen, lägger till mig som följare & länkar från min blogg - 2 chanser att vinna.
Alla garnerna är fina, blir glad för vad som =)

WollyAnnie sa...

Jag vill vara med jag också!
Blir väldigt sugen på Merino-garnet!

Har även länkat från min blogg så det blir två lotter för mig.

Jenny sa...

Grattis till alla besökare!
Jag vill definitivt prova lyckan :)
jenny__apelqvist@hotmail.com

Anna sa...

hej jag är gärna med, en lott på ANY tack!

Lena sa...

hej jag vill gärna vara med på utlottningen 2 lotter
om jag vinner så vill jag helst vinna sockgarnet.

Mvh Len

ela sa...

Deltar gärna i utlottningen och är följare till din blogg.
grattis till så många besökare.
mvh
elainesbild@yahoo.se

Astrid sa...

Hej!
Grattis! Hoppas du fortsätter, du har en trevlig blogg.
Klart jag vill vara med på din utlottnig.
Mitt favoritgarn merinosilk har du med :D

Lilli sa...

Wow,grattis till alla följare! Vilka fina vinster i din utlottning, som jag gärna vill vara med i :) Om jag skulle vinna vore det kul med merinosilk-garnet. Jag länkar också. Tack och hej!

Veronica sa...

Grattis till alla besökare =)
Jag vill gärna vara med i din utlottning. Jag är följare av din blogg och jag har länkat på min sida. Ha en bra helg! =)

Lillys stick o syhörna. sa...

Grattis.
Så fint att vinna. Hoppas på tur.

Lilian

Emmas dagar sa...

Grattis till så många besökare!
Jag länkar i min högerspalt och tar 2 lotter.
Jag gillar Merinosilke-garnet och Regia bäst.

anja sa...

Congratulations!
I don't speak and cannot read Swedish, but I do follow your blog in Dutch!
When I go to your blog, I can let my computer translate your blogs, and so I can read it in my own language.
Sometimes the translations are very funny, apparantly Swedish and Dutch have different ways of grammar, but I always understand what you wrote.
Off course I would love to be one of your winners, my choice would be the grey Regia socks yarn.
I will put a link on my ownn blog:
www.paarsedraad.blogspot.com
Lots of love from Holland!
Anja

Elin Markusson sa...

Grattis till många besökare. :)
Visst är det kul.

Jag har länkat i min blogg: http://flitigafingrar.wordpress.com/2011/08/27/tavla-om-3-garnvinster-hos-susilulls-skapelser-funderingar/ och så klart kommenterat här, så 2 lotter, hihi!

Elin Markusson sa...

Glömde skriva att jag gärna vinner det rosa/lila/blå garnet. ;)

Mådde sa...

tävla om garn vill jag ju inte missa, virkar HJÄRTEKATTER till hjärtsjuka barn och så en massa annat oxå förståss...ett handarbete finns ALLTID i min närhet
lägger upp en länk på min blog

KUL o va jag hoppas

Unknown sa...

Hej detta vill man ju inte gå misste om så två lotter. Vilket garn har ingen betydelse jag blir lika glad änndå vad jag än vinner. Hoppas på turen. Gillar din sida Ha en underbar vecka kram Beijan

Julia sa...

Grattis till alla besökare. Jag vill vara med och vinna garn, gärna det vita sjalgarnet! Jag är en nybliven "följare" också! :)

bittan sa...

Grattis !
Jag är gärna med och firar och tar en lott .
bittan4@gmail.com

Gunilla sa...

Grattis till alla besöken. Kul med utlottning och jag har ingen preferens utan blir glad för vad som. Nu är jag följare också!
Hälsningar
Gunilla

Maj-Len sa...

Jag deltar med en lott och hoppas på tur!
mlaymark@gmail.com

Lena sa...

Hejsan!
Vilka underbara vinster!! Såklart att jag vill prova på chansen att vinna någon av dem.
En lott ska väl räcka för vinst...
Lena i Örebro
lenad1965@hotmail.com

Monica sa...

Grattis till alla besökare! Jag länkar också från min blogg. Jag gillar det rosa garnet mest :-)

Pysselfarmor sa...

Oj det är klart jag vill vara med och tävla. Jag lägger en klickbar bild i högra kanten hos mig...därmed två lotter.
Merinosilken är vacker!

Sanna sa...

Grattis till alla besökare, klart jag vill vara med och fira. Länkar med bild inne hos mig och tar alltså 2 lotter.

Sanna sa...

Glömde säga att jag blir lika glad för vilket garn som om jag har turen att vinna.

Anonym sa...

Grattis till så många besökare. Vill gärna vara med med en lott.
Mail; lisbethwendelstrom@hotmail.com

skapa och inreda sa...

Jag vill gärna vara med.
länkar till dig från mig :)
Annika

Linnéa sa...

Oj vad roligt med en så fin utlottning! Grattis till så många besökare. :) Jag är mest intresserad av merinosilket men det estniska garnet är också hemskt fint.

Tack för din fina blogg!

Kram

Sofia sa...

Kan ju inte hoppa över att vara med i utlottningen.
Jag velar mellan vita sjalgarnet och estniska, men hoppas på vinst av sjalgarnet.
Länk till tävlingen finns på min blogg!

Steekjes en Stygn sa...

Hamnade bara på din trevliga blog. Grattis med så många besökare.Så har du tävling också med fina garner. Jag vill nog gärna vara med och tävla om det vackra merinosilk garnet.Kommer att titta in oftare.
ha det gott.
Anje

Anonym sa...

Grattis Grattis! jag är gärna med på en lott!
Mvh Ingrid G

ingridgerdin@telia.com

Carin@Ullhärvan sa...

Grattis till alla besökare! Jag är gärna med och tävlar. Är en följare.

Anonym sa...

Grattis till alla besökare! Jag vill gärna vara med och fira.
Hoppas på tur med en lott.
Britt
britt.jonesig@telia.com

Jane S sa...

Grattis!
Roligt med tävling-jag vill gärna vara med!

Anonym sa...

Vill vara med, det blir 1 lott

solveig-olsson@telia.com

Retrobaby sa...

Grattis! Jeg tar to lodd - og ønsker meg enten Any eller Regia-garnet. :)

Annicka i Fors sa...

Men vad roligt att ha så många besökare på sin sida ... garn kan man aldrig får för mycket av så jag är gärna med på utlottningen ... jag länkar även till din sida via min blogg ...

principeta sa...

Grattis!! Jag vill jättegärna vara med! Jag är följare sen tidigare och jag skulle helst vilja vinna det estniska garne

Anonym sa...

Grattis till alla besökare. Skulle jag vinna skulle jag helst föredra merinosilkegarnet - tunna garner är roligast.
ann.svanberg@gmail.com

elisabeth sa...

Länkar och är med, så två lotter?
llika glad vad jag än vinner...

mariafia.skaparlust sa...

Hej!
Jättefin blogg! Inspirerande! Jag vill gärna vara med i tävlingen! Jag stickade mycket när jag var yngre och är så sugen på att komma igång igen! Känner en skaparlust! Jag skulle helst vilja vinna sjalgarnet eller det estniska garnet, men ärligt talat skulle jag jag bli glad över att vinna vilket garn som helst! Ha det gott!
Maria

bittan sa...

Grattis till dig !
Du har en fin blogg o lägger mig som följare av den .
Tar 2 lotter -
bittan4@gmail.com

http://frihet1953@blogspot.com sa...

vilka fina alster du har sytt, och så har du en tävling också, va kul, jag brukar inte ha tur i spel, men hoppet finns kvar att jag ngn gång ha turen på min sida. Såg att jag måste sticka nya armledsvärmare (kommer inte på vad det heter), det är så skönt att ha värme om handlederna då man har värk. Ha det så bra, tyvärr kan jag inte lägg över det på min blogg eftersom den inte är klar. Kram fr Lola

Anonym sa...

Trevlig blogg med fina arbeten du gör. Roligt att du gillar Orust blommor dit brukar jag också åka, då jag bor på Orust. Besöker även Madam Kruz ibland. Kommer att kolla din blogg även i framtiden.
Mvh Veronica
virre.orust@telia.com

Knytt sa...

Gratulerar till en snygg och välbesökt blogg. Jag tävlar gärna om fint garn. En lott till mig, tack!
Mvh
grettve@live.se

Eva i Halmstad sa...

HEj och Grattis
Vill gärna vara med i din utlottning.
En lott och hoppas på tur.
Gillar alla priserna men mest spetsgarnet.
Ha en go höst
Eva

mel sa...

Kul me tävling! Håller tummarna för att jag vinner sockgarnet. Har ingen blogg att länka din i.. Men en lott är ju alltid nåt :)melaine.lundberg@hotmail.com

Rosas blog sa...

Hej jag är gärna med och tävlar, helst vill jag vinna sjalgarnet. 1 lott. Nu hoppas jag på tur.

Mirjam sa...

Hejsan!!

Grattis till firandet! Jag skulle gärna vilja ha en lott, och helst på Regiagarnet.


mirjamthiessen@gmail.com

Anonym sa...

Jag deltar med 1 lott. Hoppas på tur!

/Marit_1000@hotmail.com

Birgitta sa...

Grattis till alla dina besökare,
Jag är gärna med ooch firar hos dej och tar 2 lotter - länkar på min blogg.
Kram Birgitta

Anonym sa...

Hej!
Jag vill prova lyckan. Vore kul att vinna sockgarnet.
Hälsningar
helena@pucko.net

emli sa...

Jag deltar gärna i din utlottning med en lott och håller tummarna för att jag vinner (helst det vita spetsgarnet!)

emli (a) sverige punkt nu

jonna d sa...

Jag kommenterar, lägger till en link och håller tummarna för merino/silk garnet.
//jonna d

Carita sa...

Hej ! Jag skulle gära vilja vara med :)

mvh, Carita
turkost@gmail.com

lite virkat sa...

Åh, vill vara med o tävla =)

Anonym sa...

Här sitter jag på jobbet i fabriken och surfar stickning! Jättefin blogg och det är klart jag vill vinna, spelar ingen roll vilket det blir, är lycklig för allt i garnväg :-)

/Karin

karin.aspenlid@telia.com

Creariet sa...

Congratulations with 50.000 visitors.
I like the white lace yarn.
Greetings,
Riet

Smycka sa...

Grattis till alla dina besökare! Himla roligt! Jag vill jättegärna vara med i din utlottning och tar gärna två lotter. Har länkat från min blogg.

Ulrica =o)
http://smyckasblogg.blogspot.com/2011/09/sussilull-firar.html

Iréne JB sa...

50000 är många besökare det. Självklart är jag med och firar med att dra en lott. Blir glad om jag vinner oavsett garn.

Anonym sa...

hej alltid kul med utlottningar grattis alla besökarna.
magnussoningrid@yahoo.se

Agges hörna sa...

Grattis.
Klart man vill vara med.

Lovisa sa...

Hej! Jag tävlar med en lott och skulle helst av allt vilja vinna any men regia skulle inte vara helt fel det heller! :D

Mail: l.wang(a)live.se

eddy sa...

gratttis grattis! klart man vill vara med på en lott =) kram på dig

Anonym sa...

Hej

Jag vill gärna vara med i den fina utlottningen med 1 lott.

Hälsar Carina
carina.engdahl@bredband.net

Anonym sa...

ojojoj denna utlottning vill jag INTE missa !!! Tar gärna en lott !!! Kram Titti
simric9902@yahoo.com

Karin sa...

Vad kul med tävling, jag är gärna med! Vore roligt och vinna det vita spetsgarnet...

skapa och inreda sa...

Vill gärna vara med i din utlottning!
Är redan följare, länkar till dig från mig.
Om turen är med mig kan jag inte välja utan överlåter det till dig :)
Annika

skapa och inreda sa...

Hi, hi.. Nu är det nog dags att jag går och lägger mig.
Jag är ju redan med.
Kram Annika

Anonym sa...

Grattis tll alla besök! Jag vill gärna vara med i utlottningen och deltar med en lott.
/Siv

ronnb55 at hotmail.com

maska sa...

Gratulerer så mye med mange besøk.
Jeg tar gjerne et lodd hos deg.
Flott garn du lodder ut.

Anonym sa...

Jag vill gärna ha chansen att vinna fint garn. Om jag har tur med en lott vill jag helst vinna det grå sockgarnet.

karolina.bergman@home.se

/Karolina

Anonym sa...

Hej och grattis! En trevlig blogg som jag gärnar kommer tillbaka till. Jag vill naturligtvis vara med och tävla och då gärna Merinosilk. Carina

Felix sa...

Hittade just till din blogg... Grattis till så många besökare! Jag är gärna med och tävlar om garnerna! Jag länkar med bild från min blogg, så det blir två lotter. Om jag vinner vill jag i första hand ha det estniska garnet, i andra hand det grå och i tredje det vita.

Hösthälsningar
Elisabet

Ellinor sa...

Hejsan!

Grattis till alla besökare! Jag är gärna med och tävlar om Any-garnet. Har ingen blogg.. eller ingen som någon läser så jag skickar med min mail istället. ellinor5@hotmail.com

Wildvittran sa...

Jag vill gärna prova lyckan, länkar i min blogg på sidan

Mimmi sa...

Grattis grattis!

Vill självklart vara med och i utlottningen såhär i sista sekunden :)

Anna-Lena sa...

GRATTIS! Självklart blir jag följare och länkar till min blogg. Hoppas på tur!

theli sa...

I want that yarn :)

Elisabeth sa...

Grattis! Jag vill så klart hänga på i sistaliten, du ligger i min blogglsita sidan länge men jag har även länkat, så jag går väl för 2 lotter :-)

Anonym sa...

Hej klart jag vill prova lyckan i sista minuten ungefär hälsningar Marie

marre71@hotmail.com