måndag 4 juli 2011

Sol, bad, musik och några knopar!

Måndag igen - jobb igen. Men en vecka går fort! Och helgen har varit härlig!

Vi har gästat "min barndoms sommar-ö". Tog första badet, förkylning till trots. 
Fattas bara, badtermometern visade på 20 grader! Det var underbart skönt!!

Vandrade på stigarna och trampade på de "rätta" stenarna

Klättrade i berg när solen gick i moln. Vy över Risön med ön Hättan i bakgrunden

Det blev inget krabb-fiske (starkt förknippat med ön) men däremot lite "knåpande", med hjälp av en engelsk knop-bok. Jag fixade en säker skarv-knop mellan två linor - "näst intill omöjlig att få upp när den blir blöt" enl boken, och maken gjorde en stopp-knop på dragglinan, när den dyker upp vet man att nu är det bara en meter kvar på linan!

Avkopplande knep å knåp med lite klurighetsfaktor


Jag var också en av 56.245 personer som lyssnade till Iron Maiden på Ullevi i helgen. Häftig känsla! Och stämningen var på topp! Jag var en av få utan "idol-tröja" men tånaglarna hade fått svart nagellack kvällen till ära, lite hårdrockig iaf :-)
















Maken var inte helt mättad av hårdrockandet, så han for till Ullevi på söndag också för att se Metallica. Men då njöt jag och just nu hemmavarande dotter av den ljumma kvällen på altanen, vi satte på live-sändningen från Ullevi på tv, men det var lite för skränigt tyckte vi. Bättre med fågelkvitter och trädens sus!


Mobilfotade bilder


P.s Jag ber om ursäkt att det varit mycket fötter i mina inlägg. 
Vet att det finns dom som tycker det är äckligt, då får ni blunda och hoppa över mina inlägg.

4 kommentarer:

mary-ann sa...

mannen var oxå på Ullevi på fredan medans jag njöt av sticksälskap i början för att senare på kvällen nuta av ett glas rött och skrålet från musiken ute på en balkong :)

Rosenvante sa...

Kan bara tänka mig stämningen som var där.

Blenda sa...

Haha, vad roligt det där med fötterna, jag skrattar högt här! Men jag vet att det är så, faktum är att jag har en "sån" i familjen... Hon har tex åsikter om sandaler (det syns ju så mycket fot), folk som går utan strumpor, folk som sitter i hennes säng utan strumpor, osv, osv...

Jag tycker att du har jättesnygga sandaler, är på jakt efter något liknande för mina gamla favvisar är på upphällningen.

Ha det gott/Blenda

nattugglan sa...

tackar för grattisen igår.. Va häftigt med svarta tånaglar..nått måste du ju ha på en sån konsert.. hihi. O va härligt det ser ut där ni glider fram med båt,..