söndag 27 mars 2011

Ludde fixar till det!

Nu är "möbelverkstaden" bortstädad. Alla mina stolar är omklädda och klara, maken fick göra grovjobbet och skruva tillbaka alla sitsarna i stolarna. Tack för era kommentarer, det var kul att ni också tyckte det blev bra! Själv är jag jättenöjd!

Och jag måste visa en möbelomklädsel till som jag är helnöjd med. Farmors 60-tals pall har också omvandlats!


Det gamla gröna originaltyget var visserligen fräckt men slitet och på 80-talet fick pallen en hemsk (men på den tiden modern) klädsel i gammalrosa krossad plysch!


Nu var det dags för Ludde att ta över!


Fårskinnsfällen Ludde från Ikea inköptes för halva priset på en rea och 
nu pryder den min ”nya” fina retropall!


I helgen har jag varit hos dottern. Vi har gjort en första storstädning och röj i hennes lägenhet inför kommande flytt. Hon fick den större lägenheten som hon var och kollade på och nu är planerna stora såklart!  Vi har också hunnit promenera på stan, sitta på fik, prata, sippa på cafe latte/chai latte och smaska äpplepaj och ha det allmänt mysigt.  

Promenad på kajen längs Trollhättekanal och Spikön 
En snabbvisit på en garnaffär blev det också, men inget garnköp. Jag använder det jag har i hyllorna, fast nu börjar det snart bli dags för lite påfyllning! Har lagt upp Eskimo-garn och börjat på en väst. Det blir en blandning mellan dessa;


Snabbstickning förhoppningsvis och än finns det tillfällen för en varm liten väst. Utanför blåser iskall nordvästlig vind och snöflingorna yr! Vårsol, vart tog du vägen?!

9 kommentarer:

Myggan sa...

Pallen blev ju kanon! Vad påhittig du är.
Pallen får bli mitt nya "span" när jag går på loppis nästa gång. Fårfällar finns redan ett par stycken.
/Anna

Blenda sa...

Vad snygg pallen blev!

Majstess sa...

Pallen blev verkligen jättefin!! Bra idé!!

Fiff sa...

Jättesnygg pall! Kul när man kan förvandla något som man redan har :-)

Rät&Avig sa...

Pallen blev ju supersnygg! Rena rama designprylen!
Och sen beundrar jag dig för att du gick in på garn affären och bara TITTADE! Strongt!
/Ann-Britt

Annelis hantverk sa...

Så duktig du har varit med möbelrenovering, blev ju jättefint!
Ha en skön dag!

Garntrollet sa...

Vad fin fotpallen blev. Den ser mer "tidlös" (klassisk) ut nu! Håller säkert många år framåt.

Våren var här i Sthlm ett par dagar, men nu har det snöat igen... lite trist.

Sunna sa...

så läcker pallen blev, finfina västar, tror jag har gjort den rosa, tyckte jag kände igen den

teresa sa...

Väst är fint!
(Blev brun efter 30 minuter i solen igår... den var här på visit o jag såg t o m en fjäril!!)