måndag 10 januari 2011

Det här tycker jag om!

Har tillbringat en hel helg hos bästa kompisen med familj, en riktig batteriladdar-helg. Massor med tjejsnack, goa skratt, god mat, shopping på stan och en massa stickning!! Sånt tycker jag om!

Och igår när jag kom hem såg jag att jag fått en award av Fru P - tycker jag också om, man blir alltid lika glad. Den här awarden går ut på att man skall berätta om tre saker man tycker om, den har nog snurrat några varv redan. Men jag berättar gärna om saker som jag tycker om!


Och något av det bästa jag vet är;

Att bli totalt uppslukad av saker! Stunder då man har ro att verkligen "gräva ner" sig, då allt annat runt omkring är oviktigt och tiden stannar. Det kan vara ett avstämnings-problem på jobbet (faktiskt;-)), en otroligt spännande bok, en jätterolig stickning med mönster som kräver koncentration eller något annat, egentligen är inte sysslan så viktig utan det är känslan att avskärma sig från omvärlden och ge sig hän åt bara en enda sak! Dessa stunder är ibland alldeles för få och man skulle vilja önska sig många fler!!

Sol och värme är också något jag njuter av i fulla drag. Att dåsa under ett parasoll på någon sydlig breddgrad med sand mellan tårna och turkost vatten framför ögonen, en iskall Tonic water och en pocketbok inom räckhåll. Eller att halvslumra i båten liggandes på mjuka dynor och en go kudde, ha solen i ansiktet och höra vattnet klucka utanför relingen, och alldeles intill finns kaffekoppen och ett korsord!

Att "susa" fram på havet! När vi lämnar bryggan med vår båt och rundar piren i hamnen, när maken drar på gasen och jag sticker ut huvudet genom "takluckan" och håret fladdrar, vinden viner runt öronen på mej och vi "flyger" fram över vågorna - då infinner sig ett härligt lugn i min kropp, en frihetskänsla och ett lyckorus i min själ!!


Jag brukar vara "tråkig" och inte vidarebefordra awarder men detta var en award som fokuserade på det positiva, det är bra att tänka till ordentligt ibland över vad som verkligen gör mej glad och lycklig! Det sporrar till att göra fler roliga saker och tänka positiva tankar! Jag vidarebefordrar denna award till tre tjejer (det finns som vanligt många fler) som jag vill ge en kram och många positiva tankar inför kommande stunder under 2011.


Bohusstickan

Pärlmudden

Saltflingan

5 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Tack snälla rara du! Vad glad jag blir. Ska fundera lite innan jag lägger ut den....
vill ge dig en STOR KRAM tillbaka!

Boel sa...

Tack snälla!!Jag blir också väldigt glad.
Kram och tack för alla dina fina kommentarer hos mig.

Anonym sa...

Hej hittade hit av en slump...har ingen egen blogg men tack alla ni som har en o bjuder på all inspiration som det ger att läsa om gemensamma intressen (stickning) Jag undrar bara om den svarta mössan heter ngt annat, söker på 60 cables men hittar den inte på Ravelry? Mvh marie

YvvePyvve sa...

Hej! Du har helt rätt. Att vara uppslukad av något helt underbart är bland det bästa som finns.

Ha en fin dag!

/YvvePyvve

teresa sa...

Tack! Positiva tankar är viktiga o ibland glömmer man hur otroligt bra man har det. Jag håller med dig om alla dina tre "lyckor". Sköt om dig o håll ut - snart kan vi åka ut på havet igen!!