söndag 11 maj 2014

Härliga vår!!

Jag njuter så mycket jag bara kan, fast jag bara jobbar, jobbar, jobbar känns det som just nu!
Nästan 10 timmar per dag jobbade jag förra veckan inkl min lediga dag, och denna vecka blir likadan. Men projektet jag driver närmar sig sitt slut, och när man vet att det finns ett slut är det ok att jobba mycket. För varje sak som går i lås blir man så nöjd! Och i höst skall jag unna mig en riktig långledighet/resa! Det är min morot just nu :-)


Helgen har varit skön och helt utan måsten. Lördagen tillbringades på Marstrand i strålande sol, denna vackra sommarstad!


 Det blev både utefika och utelunch på kajkanten. Och målet för resan var Lars Lerins utställning på Strandverken. Vackra akvareller men mestadels foton på favorittemat - gatuhundar och katter.





Vi har också haft "familjesamling" för att kolla på Eurovision ihop. Helt rätt låtar i topp, vi hade gissning på topp 3 - och jag prickade rätt på allihop! Fantastisk seger, i alla avseende, av Conchita Wurst!!

Vi har också firat min mammas födelsedag. Hon fyller år i en härlig tid, hennes födelsedag är så förknippad med blommande japanskt körsbärsträd och nyutslagen syren! Jag skulle ju ut och fota mer med systemkameran... inte har det blivit så men har i alla fall lite underbara Magnolia- och Clematisbilder att bjuda på, tagna med mobilen...





Ha en bra vecka och njut av våren!!

3 kommentarer:

Myggan sa...

Skönt att du ser en ende på jobbfronten. För mycket jobb kan ta kål på den bäste.
/Anna

Otaliga projekt sa...

Härlig bilder från Marstrand, en sommar i min ungdom jobbade jag hos Familjen Arvidson på kajen. Det var en fantastisk sommar på alla sätt och vis, finfin miljö, nattklubbshäng på Såsen och inte minst ett mycket danande jobb i gatuköket sena nätter/tidiga mornar.
Sarah.

Steekjes en Stygn sa...

Vilken helg du hade. En vacker stad, trevlig sammankomst med familjen och en blå himmel över allt. Fina bilder
Skönt att ha en morot när jobbet tar så mycket tid.
Anje